Op verlof en terug - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Op verlof en terug - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Op verlof en terug

Door: Wilfred en Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

25 Januari 2013 | Namibië, Rehoboth

De tijd vliegt voorbij en waar moet je dan beginnen…. Het laatste verslag was in november 2012. Dat was de laatste maand van het schooljaar. We hebben het jaar goed afgesloten. Er zijn examens geschreven, rapporten uitgedeeld en we hebben een gezellige ochtend met de kinderen bij de Oanob Dam gehad en een lekkere braai gehad.
November was ook een spannende maand voor ons omdat we deze maand pas de papieren van Samuel rond hadden en we op het laatste moment hoorden dat we goedkeuring hadden hem mee te nemen op verlof naar Nederland. God heeft echt deuren geopend en de juiste mensen op os pad gebracht.
Dus 3 december stapten we samen met 2 andere vrijwilligers op het vliegtuig richting Frankfurt. Het was een koude en witte aankomst. 5 december hebben we lekker Sinterklaas gevierd, 6 december was Wilfred jarig en 7 december vieren we het 40 jarig jubileum van Wilfreds ouders. Goed om hier bij te kunnen zijn en super dat iedereen Samuel kon zien.
Helaas smolt de sneeuw aardig vlot en hebben we daarna alleen nog regen gezien, even wennen hoor!Ons TFC had een zeer geslaagde Eat&Greet georganiseerd en we hebben genoten van de feestdagen en de gezellige afspraakjes met familie en vrienden. Samuel heeft zich prima vermaakt en het was leuk dat de familie hem nu ook echt kon ontmoeten.
5 Januari was de tijd alweer voorbij en zijn we weer teruggevlogen naar het stukken warmere Namibie. Hier aangekomen hadden we nog 1 week om voor te bereiden en weer te wennen aan het klimaat voor de programma’s weer begonnen.
Zo’n eerste week is altijd weer spannend, hoeveel kinderen zijn er, komen ze allemaal weer, hoe is het met de medewerkers etc.
We zijn die maandag begonnen met een medewerkersdag, dit hebben we elk trimester waar we de medewerkers een programma aanbieden met een stuk teamspel, lunch en een onderwerp, dit keer ging het over onze taak om de kinderen Gods stem te laten verstaan en God te leren kennen.
Dinsdag was de opkomst van de schoolklassen verrassend goed, we hebben 2 klassen die allebei vol zitten met 10 leerlingen per klas. Iedereen is weer in het nieuw gestoken en ziet er weer prachtig uit. Willemien heeft dit jaar de 3e jaars, dit is voor hen het laatste echte leerjaar, volgend jaar gaan ze stage lopen. Hier proberen we al wat voor te orienteren. Volgende week krijgen we bijvoorbeeld een rondleiding bij de Oanob Dam over de verschillende werkgelegenheden die zij bieden.
Ook de huiswerkklas zit vol met 45 leerlingen. Het was heel wat werk om ze allemaal weer naar de reguliere scholen te krijgen. Soms weet je niet waar je moet beginnen als een kind niet eens een geboortecertificaat heeft en ouders er niet zijn. Dan moet je heel wat instanties af, maar ook daar laat God zijn trouw zien en hebben we alle kinderen weten te plaatsen bij een school of een hostel.
Vanavond begint de eerste Youth Night weer, dit jaar behandelen we de onderwerpen van de Youth Alpha, 2 avonden in de maand spreek er iemand over het onderwerp, 1 avond is een filmavond en 1 avond is vrij. Deze avonden zijn voor jeugd van 16 jaar en ouder of die al naar het voortgezet onderwijs gaan. We zijn benieuwd naar de opkomst vanavond!
Wilfred is alweer helemaal druk met de financiën die natuurlijk bijgewerkt moesten worden. Alles wat weer naar de accountant moet zo aan het begin van het jaar. En ook de auto’s hadden weer wat aandacht nodig.
Met Samuel gaat het erg goed. Hij moest de eerste week wel weer wennen, maar nu is het weer helemaal goed. Hij speelt lekker mee met de andere kinderen. Dan zie je ook goed het verschil dat hij zulke goede voeding krijgt, hij scheelt nog geen kop met de 6-Jarige Jonas.
Het team is uitgebreid met Simon en Eline (oud collega van Willemien) leuk om bekenden er bij te hebben. Het centrum zit dan nu ook helemaal vol. En iedereen is weer aan het werk. Het is mooi om te zien hoe een ieder kan doen waar zijn/haar talenten liggen.
Verder zien we uit naar regen, het is nu officieel regenseizoen maar er is nog erg weinig gevallen voor de tijd van het jaar. Het is droog en warm en het water in de dam blijft zakken.
We wensen jullie nog veel sneeuwplezier! Wat voelt het dan ver weg als je witte foto’s ziet!
En tot het volgende verslag.
Groetjes en zegen,
Wilfred, Willemien en Samuel

P.S. Wil je ook graag onze nieuwsbrief ontvangen? Mail ons dan even of stuur een berichtje!

• 25 Januari 2013 - 13:45

Mieneke:

Jammer genoeg heb ik jullie gemist tijdens jullie vakantie in Nederland. Wij hadden een hectische maand met veel zorg voor onze ouders en heen en weer geren. het kwam er dus niet van, terwijl ik toch wel graag kennis had willen maken met Samuel. Wat ziet hij er goed uit! Ik zou graag eens even om een hoekje willen kijken ,maar dat zit er nog even niet in. Een goed cursusjaar toegewenst met jullie leerlingen en Gods zegen voor jullie mooie werk.

• 25 Januari 2013 - 13:58

Eline:

leuk verslag hoor :) het is leuk om met jullie samen te werken! leuke foto van zwarte pietje samuel! XX

• 25 Januari 2013 - 16:52

Gilco En Annemarieke En De Kids:

we missen jullie in dit koude kikkerlandje, fijn dat we samuël mochten leren kennen, wat een lief en vrolijk ventje, het kan niet snel genoeg april 2014 zijn,
    fijn dat jullie zoveel leerlingen hebben en dat er veel gedaan wordt voor de kinderen daar
    liefs van ons allemaal

• 25 Januari 2013 - 19:25

Frank:

Ha Wilenwil,
    Wat jammer dat we jou gemist hebben Wilfred. Wat is het mooi om steeds weer jullie verslagen te lezen. Wat begonnen is als een avontuur is nu echt jullie levenswerk geworden.
    Weet dat jullie altijd in onze gedachten en gebeden zijn. Het ga jullie goed. Ik hoop ooit nog eens op locatie te komen kijken.