Minder dan een week...... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Minder dan een week...... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Minder dan een week......

Door: Wilfred en Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

02 November 2009 | Nederland, Zwolle

Het schiet nu echt op,volgende week om deze tijd staan we al op Afrikaanse bodem!
De afgelopen weken zijn erg druk geweest. We hebben de laatste spuiten moeten halen (o.a. een montoe-test, die doet vreselijk zeer volgens sommigen (Wil)) We maken veel lijstjes waarop alle actiepunten staan van wat we nog moeten doen (veel)
En zijn begonnen met spullen opruimen en inpakken met het gevolg dat het nu nog lijkt alsof er een bom is ontploft in ons huis, mede mogelijk gemaakt door Boas en Lianne (de mensen die in ons huis komen) want hun spullen bedekken de hele zolderverdieping;-)
Verder hebben we al veel afscheid genomen. We hebben za. 24 okt. een afscheids/informatieavond gehad voor familie en vrienden. Een zeer geslaagde avond. We waren verrast door de enorme opkomst, bijna iedereen was gekomen. Echt super! We hebben veel lieve kaartjes en leuke cadeautjes mogen ontvangen maar ook financiële steun en bemoedigende woorden. het doet ons erg goed om te merken dat mensen betrokken zijn en geïnteresseerd in wat we gaan doen en hoe ons leven er straks uit gaat zien.
best raar om gedag te zeggen tegen mensen, voor ons gevoel zien we ze gewoon nog weer. Het besef van vertrek is er nog niet helemaal.
Zondag de 25ste hadden we onze uitzegeningsdienst in “de Fontein” samen met Joanneke en JanJaap die gelijk met ons vertrekken. We hebben erg genoten, het was een mooie dienst. Er waren ook veel bekenden gekomen, erg fijn.
Verder ook afscheid genomen van ons werk. Willemien heeft afscheid genomen van haar werk als juf op De Prinsenhof in Apeldoorn. Lastig om vooral in de bovenbouw afscheid te nemen van de kinderen omdat ik die het best ken. Iedere klas had wel iets leuks bedacht. Ook de collega's hebben zich uitgesloofd, een receptie gehad met gebak (love it) een mooie speech, leuke cadeaus, en van de bovenbouwcollega's een filmpje met foto's van de afgelopen jaren, Marten de Boer nogmaals mijn complimenten ook van mijn man. Daarna nog lekker geborreld. En toen echt afscheid genomen. Maar ook dit landt nog niet echt, voor mijn gevoel ben ik er volgende week weer gewoon. (toch bevalt me op maandag uit kunnen slapen erg goed)

Wilfred heeft afscheid genomen van handelmaatschappij Steffex in Zutphen. Afgelopen donderdag was mijn laatste dag en het afscheid was goed. Alle werkzaamheden die ik wilde doen zijn af of overgedragen. Mijn vervanger heeft zo’n 9 weken meegelopen met mij en zou het nu alleen moeten kunnen (Mark succes). Om 16:00 uur was er een hapje en een drankje voor mij geregeld en een heuse afscheid-speech van mijn chef (Ronald bedankt). Daarvoor had ik van de afdeling al een knuffel haan ontvangen met een persoonlijk kaartje, omdat de meeste mensen van de afdeling dames zijn en ik “hun” haan ben en zij dus “mijn” kippetjes zijn. Ja, ik heb soms vreemde humor,ha. Echter het afscheid land nog niet echt, want voor mijn gevoel ben ik nog steeds niet weg bij Steffex. Ik heb er tenslotte ook dik 6 jaar gewerkt. Raar gevoel. Sowieso zijn het de laatste 2 weken aparte dagen, met veel afscheid van mensen die je gewoon meer dan een jaar niet ziet.
Afgelopen vrijdag zijn Nolda en Erwin van de Wetering getrouwd (goede vrienden) het was nog even druk maar een zeer geslaagde dag. Dus erg leuk.
Zaterdagavond hadden we een etentje met Willemiens familie gehad. Lekker gewokt, veel gegeten! (dit kan mijn familie bevestigen)Was erg gezellig. Lieve kaarten gekregen en een pakket met cadeautjes in het voren, voor sint, Wilfreds verjaardag, kerst en oud&nieuw.
Nu rest ons deze week alleen nog maar de koffers inpakken, het huis schoonmaken, spullen oververhuizen naar ouders (je kunt wel denken dat als je kind uit huis is je er geen troep meer van hebt, maar zo werkt dat niet,haha) Spullen allemaal opbergen in inpakken in huis. We hebben nog wat afspraken staan en van de laatste mensen afscheid nemen en dan hopen we dat we zondag zover zijn om te vertrekken…..
Dus het volgende berichtje zal zijn vanuit Namibië!
Groetjes Wil en Wil

  • 02 November 2009 - 10:04

    Buurvrouw Koster:

    Oeh spannend......!! :)

  • 02 November 2009 - 10:13

    Jelmer:

    Alvast een hele goede reis, Wil en WilFRED! :)

    Het was leuk om erbij te zijn vorige week. Tet en ik zullen jullie missen!!

  • 02 November 2009 - 10:17

    Elleke:

    Fijn om te horen dat jullie hetzelfde hebben als wat ik had: geen besef van weggaan, dus eigenlijk geen emoties voelen daarover...
    Ik zal je zeggen: dat komt zondag wel als jullie weggaan.
    Geniet nog maar eventjes van alles wat je in Nederland hebt en straks in Namibie moet gaan missen!
    Hou van jullie!!!

  • 02 November 2009 - 11:33

    Maria O:

    Het begint nu echt tijd te worden om je te realiseren dat jullie een jaartje weg gaan.Neem het mij niet kwalijk dat ik even als lerares overkom, maar zo schrijf je Mantoux!
    Lieve gr.

  • 02 November 2009 - 12:36

    Weynie:

    Geniet van jullie laatste weekje op Hollandse bodem, tenminste voor nu dan. Voor je 't weet is het jaartje weer voorbij.....en bovendien Hij gaat mee, dus gaat vast goed komen.
    Sterkte met al het afscheid nemen!

    Veel liefs

  • 02 November 2009 - 13:49

    Wilco En Marjan:

    wil en wil wat spannend allemaal zomaar weg van hier het onbekende tegemoet we willen jullie God,s zegen en kracht toewensen dat jullie daar veel mogen en kunnen betekenen.

  • 02 November 2009 - 13:54

    Els Van De Poll:

    Ja, nu komt het wel heel dicht bij, maar jullie doel voor het komende jaar ook!! Dus dat is toch ook mooi!!
    Rust en vrede toegewenst, ook in het afscheid nemen, deze laatste dagen.

    liefs en Gods zegen
    Els

  • 02 November 2009 - 14:07

    Emmy:

    Veel zegen met de laatste daagies voor vertrek! Gaaf hoe jullie omringd worden en zullen blijven met heel veel lieve mensen en God! Hele goede reis en aankomst!!! Blijf vooral lekker schrijven is gaaf om zo te kunnen meeleven!
    Liefs

  • 02 November 2009 - 17:10

    Eline:

    wehh ik miste je vandaag al, niet leuk dat ik nu alleen moet rijden :(

  • 02 November 2009 - 17:39

    Inge:

    Lieve mensen,
    Het vertrek komt inderdaad heel snel dichter bij, maar jullie gaan een fantastische tijd tegemoet en we komen jullie opzoeken!!!
    Dikke knuffel, jullie schoonzusje

  • 02 November 2009 - 18:44

    Marieke:

    Ik heb me ook maar even aangemeld. Wil natuurlijk wel op de hoogte blijven ;-):-)

    Succes nog met opruimen!!

  • 02 November 2009 - 19:12

    Louw:

    Hallo Wilfred en Willemien, Ik wil jullie ook God's zegen toewensen in jullie werk en al wat jullie daar gaan doen. Daarnaast al het goede en dat jullie veel voor de mensen daar mogen betekenen. En last but not least, dat jullie daar ik veel plezier en lol mogen hebben.

    Groet,
    Louw


  • 03 November 2009 - 08:02

    Verena Van Zeist:

    ik hoop dat je veel kinderen kan helpen


  • 03 November 2009 - 17:41

    Van Heel Groep Q:

    wij hopen dat je en fijn
    jaar hebt
    en dat je veel kinderen kan
    helpen
    en dat je en leuk huisje hebt

  • 03 November 2009 - 17:50

    Annemarieke:

    voor mij is er ook nog geen besef van afscheid maar ik weet nu al dat ik jullie ontzettend ga missen, hopelijk zie ik je deze week nog veel,

    liefs annemarieke

  • 04 November 2009 - 08:50

    Alice Hulshof:

    Hallo,

    Even een berichtje van een oude bekende... Hartstikke leuk dat jullie dit gaan doen. Wat een avontuur, hoop dat jullie daar ontzettend veel voor elkaar gaan krijgen en ik weet in elk geval zeker dat het een ervaring zal zijn om nooit te vergeten...

    Succes!

    Groetjes Alice

  • 04 November 2009 - 13:44

    Afd. Verkoop Steffex:

    Heee Wil en Wil een goeie reis! We blijven jullie volgen via deze website, en eten wel een braadworst meer komende vrijdag haha. lieve groetjes de jongens van de verkoop, Karin en Gerdi.

  • 04 November 2009 - 16:48

    Oumaima:

    ik hoop dat je en goeije
    reis hept
    en veel plezier
    groetjes
    oumaima
    en
    verena b

  • 04 November 2009 - 18:49

    Ad Evink:

    Hoi Willemien en Wilfred.

    Het weer is in Namibie in ieder geval een stuk beter. Veel sterkte gewenst met de laatste dagen in Nederland en Gods zegen gewenst.

    Blijf jullie volgen.

    groeten
    ad

  • 05 November 2009 - 20:40

    Thelma:

    ik vind dat je goed
    werk doet,heel veel
    succes
    groetjes
    de beuvrouw van
    verena van zeist

  • 06 November 2009 - 20:31

    Lissa & Fam:

    Hey W & W!
    Jullie gaan bijna.... Wel raar hoor dat eerste weekje zonder WieVenDenBie op het werk... Maar... ik heb het overleefd! Nu jullie nog...
    Wij wensen jullie een goede reis en een geweldige tijd in Namibië toe.
    We volgen jullie en houden contact. Be blessed!
    Lisje & Mich & kids

  • 09 Juli 2011 - 07:55

    Tamara:

    hoi juf wilemien.

    veel plezier met het helpen van kinderen en mensen.
    ik mis je heel erg.

    xxxxxxx + veel liefs tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Wilfred en Willemien

Hallo, Wij zijn Wilfred en Willemien van den Bosch. We zijn 4 jaar getrouwd en zijn sinds november 2009 in Rehoboth, Namibie. Hier werken we als vrijwilligers voor het Rene Kids Centre. Wilfred heeft de financien als hoofdtaak en Willemien is verantwoordelijk voor het schoolprogramma. Het is gaaf om hier Gods liefde te laten zien. Voor meer informatie over het project: www.renekidscentre.nl

Actief sinds 10 Aug. 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 107329

Voorgaande reizen:

11 Januari 2011 - 25 April 2012

Werken in Rene's Kids Centre

08 November 2009 - 02 December 2010

Werken in Rene's Kids Centre

11 Mei 2012 - 30 November -0001

Weer terug naar Rehoboth

Landen bezocht: