Hoogtepunten - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Hoogtepunten - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

17 Juni 2013 | Namibië, Rehoboth

Hoi iedereen,

Het is weer de hoogste tijd voor een verslagje op de site. Als je hier zo’n tijd zit weet je soms even niet meer wat je moet schrijven, maar als je dan de afgelopen maanden weer bij langs loopt is er ook alweer van alles gebeurd, Dus we delen graag wat hoogtepunten met jullie!

Bouw

De bouw gaat ontzettend voorspoedig aan. Overal zit het dak erop, de klaslokalen zijn gepleisterd, vloeren gestort en plafonds erin, de hoofdzaal wordt nu gedaan, overal zitten vensters in, het gaat mooi aan (zoals we hier zeggen) naast het hoofdgebouw staat er nu ook een pannakooi waar in gevoetbald kan worden en is er een tafeltennistafel gemaakt (waar Wilfred zich op uitleeft) Kortom heel wat veranderingen en mooie vooruitzichten. We hopen het volgende trimester naar de klaslokalen te trekken en dus echt vanuit het gebouw te gaan werken, lijkt ons super!
Zelf zijn we op het terrein verhuisd naar een paar huisjes verderop. Hier zitten we wat verder weg van het huis waar alle programma’s plaatsvinden en dat is een stuk rustiger vooral voor Samuël. En er zijn twee kamertjes waardoor Wilfred zijn kantoortje niet hoeft te delen met Samuël. Dus fijn zo.

Programma’s

Zoals we het jaar zijn begonnen zitten we eigenlijk nu nog steeds mooi vol met de schoolklassen. We hebben dit jaar een jongen intern meelopen om op te leiden tot leerkracht, weer een nieuwe uitdaging. Maar het is mooi om te zien dat we steeds meer Namibische medewerkers hebben. De huiswerkklas zit ook vol met 45 kinderen. En de Kidsclub en de Youth Nights lopen ook lekker door.
Wat nieuw is, is de verdiepingscursus op de dinsdag voor een groep van 30 jongeren om ze verder te discipelen. Eline is een RKC koor gestart die op de woensdag oefent en Eline en ik hebben sinds een maand onze eigen radioshow op een nieuwe lokale christelijke radio zender. Elke donderdagmiddag zijn we te horen tussen 4 en 5 met “the truth for youth” waarin we over verschillende geloofsonderwerpen praten. Weer een hele nieuwe ervaring om in een studio te praten ipv voor een groep jongeren.

Het werk

Wilfred geniet van de bouw die volop aan de gang is en zit hier samen met Simon voor. Daarnaast is er altijd onderhoud aan de auto’s en lopen de financiën door, dus genoeg te doen voor Wilfred. Daarnaast heeft hij in maart zijn diploma uitreiking gehad van de Bijbelschool die hij afgelopen jaar heeft gevolgd. En verdiept hij zich tegenwoordig ook in Agra en heeft hij een proefprojectje begeleidt. En raar maar waar, sinds Januari loopt hij ook nog eens 3x in de week hard ’s ochtends, ik weet niet wat Nederland met hem heeft gedaan ;-)

Willemien is dit jaar Coördinator voor het onderwijs waar wat meer vergaderingen bij komen kijken maar ook het hebben van begeleidingsgesprekken en sollicitatieprocedures. Daarnaast is ze druk met de schoolklas en de youth nights en verdiepingscursus. Het spreken voor jongeren heeft echt haar hart, zelfs op de radio.
En niet te vergeten hebben we ook nog onze handen vol aan…

Samuël

Met ons mannetje gaat het super goed. Hij wordt groot, probeert alles na te zeggen en heeft al hele verhalen (niet dat je er altijd wijs uit wordt…) Hij is ontzettend vrolijk en ontwikkeld erg goed. Hij is 6 april 2 jaar geworden en dat betekende natuurlijk een feestje. Zijn eerste echte gevierde verjaardag.
In Mei hadden we een aantal weekjes vrij en zijn we een paar dagen naar de zee geweest, nu is het hier aan zee vaak minder mooi weer, maar we hebben heerlijk kunnen genieten van een zonnetje en Samuël genoot om lekker met zijn eendje op het strand te lopen.

Bijzonderheden

We hebben dit jaar al 2 ondernemersgroepen gehad en dit weekend komt er weer een groep. Het is altijd mooi om enthousiaste mensen over de vloer te hebben die je de weg kunt wijzen in wat het RKC allemaal doet. Het is fijn om zoveel betrokken mensen te ontmoeten.
Verder hebben we vorig weekend een Alpha weekend voor de medewerkers gehouden. Met een groep van 19 zijn we naar een “plaas” (boerderij in the middle of nowhere) gegaan en hebben daar lekker samen spellen gedaan, een survivalbaan gedaan, samen gegeten en toerustingspraatjes gehouden op het gebied van gebed, Bijbel lezen, de Heilige Geest en Gods weg gaan. Het was mooi om zo met elkaar weg te zijn en te zien hoe deze mensen genoten. Voor hun belevingen lees het verslag van Maureen, 1 van onze medewerkers, op de site: www.renekidscentre.nl

Tot zover weer even een update van wat hier zoal aangaat. We genieten nog volop om hier een steentje te mogen bijdragen in Gods Koninkrijk. We willen ook iedereen bedanken die in Nederland ons ondersteunt, financieel, met gebed en bemoedigingen, onze gemeente die ons zo ondersteunt, het wordt gewaardeerd!

Een hartelijke groet vanuit het inmiddels steeds kouder wordende Namibië,
Wilfred, Willemien en Samuël

Joanneke:

Goed bezig toppers!! :)

• 18 Juni 2013 - 15:08

Els Van De Poll:

Jullie zijn ook van alle markten thuis!! Wat een talenten, die steeds ontdekt worden. Gods zegen met jullie werk daar. En wat een mooi ventje is Samuël toch. geniet ervan.
    liefs Els

• 05 Juli 2013 - 10:39

Frank:

Hallo daar in het "koude" Namibië.
    Wat een bevestiging van jullie keuze destijds.
    Mooi om jullie belevenissen op afstand te volgen.

Weet dat er vanuit Wezep (nog) steeds voor jullie gebeden wordt.
    Gods zegen verder en wie weet (eens) totziens.