Terug van weggeweest..... - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest..... - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest.....

Door: Wilfred en Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

13 Januari 2011 | Namibië, Rehoboth

Jaja, tijd is om gevlogen. Inmiddels hebben we er alweer 6 weken vakantie in Nederland op zitten. Vakantie was het bijna niet te noemen zo druk waren we. We hadden speciaal een agenda voor Nederland aangeschaft en maar goed ook want we hadden aardig wat afspraken.

We konden lekker in ons eigen huisje blijven want die was afgelopen jaar verhuurd. Fijn om weer in zo’n mooi huis te wonen. Zou je dat ook willen? Hij staat te koop dus je kunt hem opzoeken op Funda het is aan de Dingshoflaan 18 in Zwolle. Mochten jullie nog gegadigden weten geef het dan even door. Onze meubels zouden we wel graag willen opslaan, mocht er iemand plek hebben of weten (hoeft niet voor alles, als er meerdere mensen 1 iets kunnen opslaan helpt dat al) Laat dat dan ook even weten. Alvast bedankt….

Verder heeft Wilfred geschaatst en genoten van de sneeuw en de Unox worsten, dit maakte het begin van zijn 30ste jaar helemaal goed. Willemien had wat meer moeite met de kou en het donkere weer, maar heeft wel weer lekker gewinkeld en bij gekletst met iedereen.

Ook was het natuurlijk Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw tijdens ons verblijf, dus we hebben de nodige feestdagen ook weer meegemaakt. Gezellig om met zulke dagen in Nederland te zijn, dat is in een vreemd land toch altijd anders.

We hebben genoten van alle momenten samen met familie en vrienden. En we hebben ook genoten van al het lekkere eten… Jullie snappen dat alle verloren kilo’s er weer zijn aangegeten dus hier is het weer even somber eten. Willemien had hier haar eerste compliment al binnen van Jacobus, die zei:”Zal ik het beledigende woord dan maar gebruiken? Je bent VET geworden”. Dit werd natuurlijk erg op prijs gesteld……

Afgelopen woensdag zijn we aangekomen in Windhoek en werden opgehaald door JanJaap samen met Ricardo, Hans en Dawid (3 jongens van de schoolklas) ze waren erg blij dat juf weer terug was.

Inmiddels (1 dag later,haha…) voelt het alweer helemaal gewoon om hier te zijn. Leuk om iedereen weer te zien en ook te zien hoe de bouw weer volop aan de gang is. Onze bank en kledingkast zij wel wat kleiner dan we in Nederland gewend waren dus dat wordt wat proppen her en der. En vandaag moest er ook alweer gepoetst en stof gezogen worden want wat is er hier toch veel zand…….

Het is hier ook aardig warmer dan in Nederland. Zo’n 35 graden overdag maar wel kans op een bui. Dat zorgt dan weer voor wat afkoeling.

De komende tijd……..

Aankomende dinsdag begint het schoolprogramma weer en we zullen van start gaan met 2 klassen. Dat betekent een dubbel aantal kinderen, een strak rooster en 2 lokale medewerkers die met ons samen zullen werken. Erg spannend wie er dinsdag op de stoep zullen staan, want dat weet je maar nooit. Dat betekent nu nog voorbereidingen treffen en de klaslokalen in orde maken.

Eind Januari en begin februari komen er weer allemaal nieuwe mensen ons team hier versterken dus dat is altijd leuk. We hebben ze allemaal al even in Nederland ontmoet en dat was erg leuk.

Wilfred heeft de financiën van de afgelopen 6 weken in te halen en er wordt weer gewerkt dus hij kan mooi weer opzichter spelen met een kopje koffie erbij. Deze maand wordt er ook een container vanuit Nederland verscheept deze kant op, dus dat is ook iets om naar uit te kijken.

Over ons………

We hebben er inmiddels meer dan een jaar in Namibië opzitten en hebben veel geleerd en enorm genoten. We hebben ervoor gebeden en erover gedacht en besloten om nog voor 5 jaar hier te blijven. Dat is een lange periode. We zullen tussentijds zeker af en toe weer terug komen want we kunnen natuurlijk niet te lang zonder jullie.

We hopen jullie op de hoogte te houden via de site en jullie kunnen altijd mailen of bellen. Ook post kan gewoon hier naar toe gestuurd worden, komt altijd wel aan.

Hier nog even ons telefoonnummer en onze adresgegevens:

Skype: wilfred.willemien.van.den.bosch
Postadres in Namibië:
St René Kids Centre
t.a.v. Wilfred en Willemien
P.O. Box 4523
9000 Rehoboth
Namibia

Telefoonnummer: bel eerst 0900 123 00 07 en dan 00264 625 23348 afsluiten met # (15 cent per minuut)

Lang blijven heeft natuurlijk ook financiële gevolgen. Ons huis staat inmiddels in de verkoop en we hopen natuurlijk dat hij snel verkocht wordt. Ook onze auto (Daihatsu Sirion2; Sport 1.3; bj2007) staat inmiddels in de verkoop. Iemand belang bij? Verder werken we hier als vrijwilligers, dat betekent dat we geen vergoeding krijgen voor ons werk hier. Dit is bij ontwikkelingswerk bijna altijd het geval. Dit betekent dat we leven van ons spaargeld en van mensen die ons financieel ondersteunen. We willen jullie bij deze dan ook vragen om er over na te denken om ons eenmalig of maandelijks te ondersteunen zodat wij hier ons werk kunnen blijven doen.

Giften zijn welkom op:

Stichting René Kids Centre
Rek.nr.: 1247 02 341
Te Oldebroek
o.v.v Wilfred en Willemien

Deze giften zijn belasting aftrekbaar en het geld wordt maandelijks naar ons overgemaakt.

We willen jullie bedanken voor alle steun afgelopen jaar, voor de kaartjes, de pakketjes, de mailtjes, telefoontjes, skype gesprekken, de giften enz. Afgelopen 6 weken hebben we ook echt weer beseft hoe we het getroffen hebben met al onze lieve familie en vrienden. Het was met iedereen weer zo gezellig als van ouds. We hopen dat het contact ook goed blijft nu we weer hier zitten.

Nou lieve mensen tot zover maar weer……….

Zodra de schoolklas draait zullen we weer wat laten horen.

Groetjes en nog de beste wensen voor 2011!!

Wilfred en Willemien

P.S. hier een link met een mooi filmpje van het werk hier, heeft Joanneke gemaakt.

• 13 Januari 2011 - 18:55

Gerlinda:

Goed om te horen dat jullie daar weer zijn, en zo snel gewend zijn weer! ;)
    Riaan al opgehaald? Tot 23 mei, ik kijk er naar uit!!

• 13 Januari 2011 - 19:27

Dries:

Fijn te horen dat jullie veilig terug zijn op de plek die jullie lief is. We gaan skypen!!

• 13 Januari 2011 - 20:07

Annemarieke:

mooi verslag fijn dat jullie ons ook missen veel geluk en succes met jullie werk daar

• 13 Januari 2011 - 21:12

Melissa:

Super om de verhalen al weer te lezen! En wat een geweldig filmpje! Gods zegen toegewenst in alles wat jullie doen....

• 13 Januari 2011 - 23:01

Wichert Van Den Bosc:

Dag neef en nicht,
    Wat gaat de tijd toch snel inderdaad. We wensen jullie heel veel sterkte, succes en zegen toe bij jullie werk en houden jullie reisverslagen in de gaten. Jullie huis kun je ook aanbieden op www.kraakeenhuis.nl Daar zijn veel belangstellenden denk ik :-)
    Hartelijke groet,
    Wichert en Janny

• 17 Januari 2011 - 20:21

Mieneke:

Lekker temperatuurtje daar bij jullie. Leuk dat je op mijn afscheid was Willemien.Ik heb nog leuke foto's als herinnering. Fijn dat je alweer meteen helemaal gewend en thuis bent daar . Ze zullen jullie wel gemist hebben. Jorim en ik gaan plannen maken een keer naar Namibië te komen. We hebben nog 5 jaar de tijd dus dat gaat vast lukken.