Nog 3,5 week en dan.... - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Nog 3,5 week en dan.... - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Nog 3,5 week en dan....

Door: Wilfred en Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

20 Maart 2012 | Namibië, Rehoboth

…………dan zijn we alweer in Nederland! De tijd vliegt voorbij. We hebben alweer bijna de eerste periode van het schooljaar erop zitten. Ook het regenseizoen loopt ten einde en het wordt alweer fris in de ochtenden en de avonden!

De bouw

De bouw is in volle gang. De muren zijn allemaal op hoogte, alle vensters zitten erin, de douches zijn bijna af en er worden zelfs dakgoten gemaakt. 5 April zal het dak er op getakeld worden, dat wordt een heel spektakel!

Wilfred is druk als bouwopzichter, hij houdt iedereen aan het werk, rijdt heen en weer met stenen, houdt het beton nat, en heeft wekelijks (soms wel dagelijks) overleg met de aannemer.

Als er veel geld binnenkomt, wordt er ook veel uitgegeven dus daar is ook veel werk voor Wilfred, kort om, hij hoeft zich niet te vervelen!

School

Ook Willemien is druk, druk, druk….

We hebben 2 schoolklassen, 1 volle klas met 10 jongeren en 1 klas met soms 5, soms 6, soms 3, soms 1…. Daar zijn ze nog niet zo trouw en zijn er veel wisselingen.

Elke leerling werkt op eigen niveau dus daar moet werk voor gemaakt worden. Ook moeten er methodes ontwikkelt worden die de komende jaren mee kunnen.

De huiswerkklas is verdubbeld en heeft nu 40 kinderen. Op woensdagmiddag heeft Willemien een rekengroepje en workshops of een Bijbelverhaal. Op dinsdag en woensdag worden er nog steeds huisbezoeken gedaan en registraties uitgewerkt.

Nieuw

Vernieuwd zijn de jeugdavonden. Deze hadden we al elke vrijdag, maar waren met een klein groepje jongeren. Dit hebben we wat ‘opgepimpt’ en nu hebben we gemiddeld 50 jongeren, die om half 7 binnenkomen om eerst spellen te spelen (zelfs een sjoelbak), dan wordt er gezongen met een keyboard en een echte zangleidster met microfoon en al! En daar genieten de jongeren hier enorm van.

Dan wordt er een “praatje” gehouden, het thema dit trimester is “Choosing” en de avond wordt afgesloten met een maaltijd. Een bezige avond dus!

Ook vernieuwd is de naaldwerkgroep. Willemien ontdekt helemaal nieuwe talenten, naast dat er wordt gekookt en gebakken wordt er nu ook ‘genaald werkt’ om het netjes te zeggen. Samen met Annemieke en een groepje vrouwen worden er op de vrijdagochtend souvenirs gemaakt voor straks in de shop. Momenteel zijn ze bezig met 350 hartjes, die als corsages gaan dienen op een bruiloft!

Naast het naaldwerken met de dames, wordt er ook druk ‘genaald werkt’ op alle bestelde slippers!

Als er nog bestellingen zijn moeten jullie er snel bij zijn!

Deze week is het Independence Day, wat ons 2 vrije dagen geeft. Heerlijk wat achterstallig werk bijhouden en de dames gaan donderdag naar de Oanob Dam samen met onze vrouwelijke medewerksters.

Zo zijn de mannen namelijk 2 weken terug op mannenkamp geweest (Lees: van 4 uur vrijdags tot half 9 de volgende ochtend), maar ze hebben lekker gebraaid en buiten in de open lucht geslapen, jammer alleen dat het wat begon te regenen…

Deze 3 weken is het opruimen, afronden en verheugen op Nederland.

We hebben er ontzettend veel zin in iedereen weer te zien! We hopen natuurlijk wel op een zonnetje!

Tot snel!

Lieve groetjes Wilfred en Willemien

• 20 Maart 2012 - 15:47

Wilfred En Willemien Van Den Bosch:

Sorry allemaal, hij wil de foto's niet toevoegen! Dus wordt vervolgd...

• 21 Maart 2012 - 19:20

El:

Goed bezig mensen!

Nu is het ECHT aftellen totdat we elkaar (in het echie) weer zien!!! JOEPIE!!!!

• 25 Maart 2012 - 11:52

Frank:

Zie jullie graag weer terug, fantastich wat jullie daar doen.
    lees de verslagen soms jaloers maar meestal met bewondering.

• 29 Maart 2012 - 11:49

Mieneke:

leuk, al die activiteiten. Op de foto's ziet het er allemaal vrolijk uit. zo nu en dan zou ik wel eenhs even om de hoek willen kijken of je het redt in de keuken willemien.
    tot spoedig ziens!

• 30 Maart 2012 - 21:22

Ineke CHN:

Lieve Wilfred en Willemien,
    Mooi verslag weer, wat doen jullie mooi werk, goede reis en hopen jullie te ontmoeten in Nederland.