Een verrassing! - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Een verrassing! - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Een verrassing!

Door: Wilfred en Willemien

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

31 Mei 2012 | Namibië, Rehoboth

Hallo allemaal,

Het is een tijd geleden, maar de laatste keer was voor de meeste mensen live. Van 11 april t/m 10 mei zijn we in Nederland geweest. De 4 weken zijn voorbij gevlogen, eigenlijk iets te kort maar ja….
We hebben een heerlijke tijd gehad in Nederland. Als je terug bent besef je pas hoe lang je bent weggeweest. Het was erg fijn iedereen te zien en bij te kletsen. Natuurlijk veel leuke dingen gedaan, vrijgezellenfeest, jubileum van Willemiens ouders, bruiloft, dagje treinen, lekker uiteten, shoppen, dagje zee. Genoeg leuks en lekkers…. De kilo’s zijn eraan gevlogen.

We verbleven in Oosterwolde in een boerderij “De Rozenhof”, deze mensen verhuren verschillende appartementjes speciaal voor zendelingen die terug komen. Het was een prachtige plek en een heel mooi appartementje. We hebben er een fijn verblijf gehad. Helaas viel het weer wat tegen en was het zeker de eerste week errug koud!

Toen we terugkwamen in Namibie hadden we nog 2 weken vakantie. Heerlijk om rustig weer in het ritme te komen. Doordat het in Nederland zo anders is voelde het toen we terugkwamen alsof we heeeeel lang waren weggeweest. En het werk staat meteen weer (letterlijk) op de stoep. Zie voor een voorbeeld het verslag op: www.renekidscentre.nl

Naast ons werk zijn we ook bezig geweest met iets anders….
Sinds vorig jaar hebben we ons aangemeld bij de maatschappelijk werkster voor adoptie/pleegzorg, tot nu toe weinig tot niets van gehoord. Maar nu was er een jongetje die anders naar een weeshuis moest. Dus hebben we gekeken naar de mogelijkheden en kunnen we vertellen dat we sinds vorige week vrijdag papa en mama zijn geworden van een zoontje Samuel. Hij is 1 jaar en 2 maand. Hij is erg ondervoed geweest maar is nu helemaal gezond. Hij heeft een hele tijd in het ziekenhuis gelegen dus geniet nu volop van de aandacht en alles is nieuw. Zijn moeder kan niet voor hem zorgen en heeft toestemming gegeven dat hij bij ons geplaatst zou worden.

Samuel is nu eerst bij ons op basis van crisisopvang wat overgaat in pleegzorg. Dan kunnen we op de lange termijn in aanmerking komen voor adoptie. Dit betekent dat het spannend blijft, maar we hebben vertrouwen en hoop voor een goede afloop.

Het gaat erg goed met hem, hij slaapt goed, van 6 tot 6 meestal. Eet goed, dus poept ook veel!!! Net z'n papa in al die opzichten!
Hij geniet van de aandacht en gaat al aardig op ontdekkingstocht. Het badje is erg leuk, lekker in het water kletsen en de loopwagen is ook een groot succes. Ook samen met vriendje Rivaldo. Al 3x met de auto weggeweest, is ook erg interessant, je ziet zoveel onderweg he! We zijn op het politiebureau geweest want wij moesten ons visum verlengen en dan moet je vingerafdrukken laten nemen, dus Samuel heeft ook meteen een handafdruk gemaakt!
De maatschappelijk werkster was verrast hoe goed hij eruit zag, ze zei, heel ander ventje dan van het ziekenhuis. Verder houdt hij van alles wat geluid maakt, overal op tikken en slaan heeft zn voorkeur. Verder is hij ongeduldig, zodra het flesje maar in de buurt komt is het al huilen ook als hij op zijn manier naar iets toe wil kruipen en dit wil niet lukken, hahaha....
We genieten, maar moeten ook wel wennen. Het is erg intensief en het werk gaat gewoon door. Je bent minder vrij en flexibel. maar we wisselen elkaar mooi af en werken natuurlijk praktisch aan huis!

Zo dat was weer een hele update!

Vergeet niet de foto’s te bekijken!!

Groetjes en Gods zegen,
Wilfred en Willemien en Samuel

• 31 Mei 2012 - 18:28

Erwin Boschman:

Hoi Wilfred, wat leuk om te lezen allemaal. Leuk om je weer eens te zien en Nederland en te horen hoe het gaat. Veel geluk en plezier met je gezinnetje.

Groet Erwin

• 31 Mei 2012 - 18:29

Roos:

Dag lieve schatten!!

En zo waren jullie ineens met 3!! :-)
    Zijn er nog meer leuke details die wij nog niet weten over Wilfred, naast zijn poepgedrag?? Haha!! Ik ben er van overtuigd dat Samuël het geweldig heeft getroffen met zo'n fantastische papa en mama! Ik was echt onder de indruk in NL toen jullie vertelden wat er allemaal al draait en gebeurt in het RKC. Echt super!! Heel veel zegen gewenst, zowel op "werkvlak" als prive! Dikke knuffel voor alledrie!

• 31 Mei 2012 - 18:50

Ineke CHN:

Hallo lieve mensen, wat een leuk nieuws zeg, en wat een schattig kereltje, ik wens jullie heel veel geluk en wijsheid in de opvoeding.

• 31 Mei 2012 - 19:39

Frank:

Van harte gefeliciteerd met Samuel.
    Mooi mannetje!!!

• 01 Juni 2012 - 10:16

Mieneke:

van harte proficiat met Samuel. Wat een dropje!! Hij wordt vast een goede drummer. Laat hem maar lekker overal op timmeren. Dat worden de beste muzikanten! We hebben maar kort met elkaar kunnen praten, maar een reis naar Namibïe en zuid-Afrika staat bij ons nog steeds boven aan de lijst. Geniet maar van dat lieve jongetje, want hij is groot voor je het weet. Veel werkplezier en Gods zegen op jullie mooie werk.

• 02 Juni 2012 - 08:33

Emmy & AJ:

Dag prachtige luitjes!!! Wat geweldig dat jullie voor dit mooie mannetje mogen zorgen als papa en mama! Gefeliciteerd!! Succes met het wennen aan elkaar!! haha dat zal wel even wat minder slaap worden of slaapt hij al wel door??? geniet ervan samen en heel veel zegen als gezin! Lieve groet ook van AJ...enneh leuk jullie even gezien te hebben in de fomntein de laatste zondag dat jullie er waren. Het blijft toch speciaal dat we allerbei toendertijd dromen hadden maar nog geen concrete stappen en hoe door de loop van de jaren dromen werkelijkheid werden. Blessssssss

• 02 Juni 2012 - 20:14

Jaap En Jacomien :

wat een heerlijk mannetje. Gods zegen voor de toekomst.....

• 11 Juni 2012 - 11:32

Christina Klop:

Hey papa en mama, dat is wel een hele mooie verrassing! Gefeliciteerd! Heel veel geluk en liefde hebben jullie te geven aan dit ventje.
    groetjes en zegen

• 17 Juni 2012 - 12:17

Christien:

Hoi Willemien,
    Wat gaaf om te lezen dat jullie nu een gezinnetje vormen, kunnen jullie nog kleding oid gebruiken voor de kleine?
    Dan proberen we dat mee te nemen vant zomer:-)

groetjes Fam Korf

• 23 Oktober 2012 - 09:40

Belinda Nijveld:

Hallo Wilfred (haantje)en Willemien,

Tjeeey, wat lees ik nu, papa en mama, wat een leuk nieuws.Eigenlijk had ik dat al wel een x verwacht, maar ja het blijft altijd een verassing Ik heb jullie verslagen en foto's gelezen, en ik moet toe geven jullie maken er wat moois van, en jullie genieten er ook zo van geweldig. Wilfred inmiddels ben ik sinds 23 mei ontslagen bij Steffex, toen je de laatste x er was kreeg je al wat mee natuurlijk, maar het is echt een feit nu. Tis balen, maar je doet er weinig aan zullen we maar zeggen. En eerlijk gezegd was het de laatste jaren ook al niet meer zo leuk. Goed hoe dan ook, kunnen jullie op de 1 of andere mannier nog iets gebruiken, waar ik jullie mee kan helpen? Of waar ik me voor in kan zetten? Heb je nog KOFFIE hahaha. Wil Willemien nog appeltaart bakken??? De Sint en Kerst staat weer voor de deur, misschien iets daarvoor. Ik hoor graag van jullie.
    Groetjes Belinda (kakelkip)