Vakantie bij jullie is drukte bij ons…. - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Vakantie bij jullie is drukte bij ons…. - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Vakantie bij jullie is drukte bij ons….

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

13 September 2012 | Namibië, Rehoboth

Waar we de vorige nieuwsbrief mee eindigden, beginnen we nu maar mee. En dat is met al het bezoek. Eind Juli hebben we een voetbaltoernooi gehad, georganiseerd door Bert Konterman, Tjeerd Korf en Rene Ruitenberg, en ook sterspeler Wilfred speelde mee (speciaal ingevlogen…).

Diezelfde week is ook het dak erop gegaan, de foto’s hebben we al bij het vorige verslag geplaatst. Het was een hele belevenis en het hele spektakel heeft ook van half 8 ‘ochtends tot half 10 ’s avonds geduurd, maar het dak staat er nu toch echt op. Aangezien het een heel gevaarte is, moesten er wat onderdelen afgehaald worden ivm het gewicht, inmiddels zijn ze bezig om deze stukken er weer aan te lassen en dan gaan ze bezig met het dichtmaken van de constructie.

Wilfred

Met Wilfred gaat het goed. Hij houdt zich bezig met de financiën, maar heeft ook veel overleg met Bert en Auke over het opzetten van HR de administratie en andere zaken. Er moet veel worden uitgedacht en op papier worden gezet.

Daarnaast heeft Wilfred elke donderdagavond Bijbelschool, dit is bij onze plaatselijke kerk en is in eerste instantie 1 jaar, voor elk jaar kun je een certificaat/diploma halen. Wilfred houdt van nieuwe dingen ontdekken en kennis hebben van de Bijbel en hij leert dan ook fanatiek voor de toetsen, tot nu toe gaat dit goed en haalt hij negens.

Wilfred doet heel wat talenten hier op, zo doet hij het onderhoud van de auto’s en ook de aanschaf ervan, we zijn gezegend met 2 nieuwe auto’s (nadat er 1 gestolen is van het terrein). Dit is erg fijn, aangezien onze auto’s niet altijd betrouwbaar zijn. De wegen zijn hier erg slecht en met het stof mankeert er nog wel eens iets aan de auto’s.

Ook knutselt hij aan wasmachines en printers, helaas is deze laatste overleden na 3 dagen open te hebben gelegen en door Wilfred onder handen te zijn genomen.

Verder zet hij zich al deze jaren al in voor onze zonneboiler, die toch eindelijk na bijna 3 jaar lijkt te werken (“opgeven” komt niet in vocabulaire van Van den Boschen voor), eindelijk vanzelf warm water uit de kraan!!! (zolang de zon schijnt)

En hij is tegenwoordig een enthousiaste vader, hij geniet van Samuël en nog meer van het lekker gek doen samen. Vorige week voor het eerst een filmpje gemaakt waarop bleek dat Wilfred minstens zoveel geluidjes maakt als Samuël tot groot eigen vermaak.

Samuël

Met Samuël gaat het super. Hij groeit goed en is bijna 10 kilo en is nu 17 maanden waarvan 4 bij ons. Verder loopt hij al aan de hand, maar weigert zonder hand te lopen, dan gaat hij prompt zitten. Aangezien het hier wat warmer wordt, kan hij in het weekend lekker in een badje buiten, hij is gek op water. Het is een vrolijk ventje en weet goed wat hij wil. Gelukkig papa en mama ook.
We hebben inmiddels zijn geboortecertificaat maar het wachten is nog op het rechterlijk bevel dat hij bij ons is. Het is en blijft Afrika….we wachten maar geduldig.

Willemien

Met Willemien gaat het ook prima. 4 augustus hebben we haar verjaardag gevierd en is ze 26 geworden. 16 augustus was de afsluiting van het 2e trimester en hebben we ook de verjaardagen van de kinderen gevierd, dit is altijd genieten om hun te zien genieten. We hebben spelletjes gespeeld, rapporten uitgedeeld, film gekeken en iedereen heeft een cadeautje gehad.

Vervolgens hadden we lekker 2 weken vakantie. We zijn niet weggeweest, maar hebben wel genoten van het warmere weer en de rust op het centrum. Heerlijk om als gezinnetje rustig aan te kunnen doen ’s ochtends. Wel zijn we lekker een dagje naar Oanob geweest en naar Windhoek, en door pech met de auto (die 4 uur stilstond) moesten we maar verplicht op een terrasje zitten waar we heerlijk hebben gegeten. Hiermee hebben we maar direct onze trouwdag gevierd. Jaja, 20 augustus waren we alweer 4 jaar getrouwd, volgend jaar ons eerste jubileum.

Inmiddels alweer 2 weken aan de slag. Het duurt altijd even voor alle kinderen weer op school zijn. Veel gaan in de vakanties naar de boerderij of naar familieleden op andere plekken, en dan zijn ze er niet altijd op tijd weer als de school begint. Willemien had deze week dan ook maar 5 kids in de klas, maar ook dit heeft z’n voordelen, dit geeft weer tijd om lesmateriaal te maken.

Op maandag tijdens de Kidsclub hebben we een naaldwerkgroep en momenteel maken we hangers voor in de kerstboom voor in de kerstpakketten van een bedrijf in Nederland. Een grote opdracht waar we dus elke week met een groepje vrouwen en een groepje jongeren aan werken.

Morgenavond beginnen we weer met de Youth Nights, elke vrijdagavond hebben we een jongerenavond waar we zo’n 40 jongeren discipelen, te eten geven en samen God aanbidden. Willemien doet morgen het praatje, dit is echt iets waar ze hart voor heeft en van houdt om te doen. Geen probleem om voor zo’n groep te staan.

Nog 1 trimester….

We blijven het zeggen, maar de tijd vliegt, nog 1 trimester en dan is het jaar alweer voorbij. Nog wel een trimester waarin van alles staat te gebeuren.

Volgende week is er skou, dit is zoiets als de schaapjesmarkt, alleen minder kraampjes, altijd leuk om de kids mee naar toe te nemen. 1 t/m 5 oktober gaan we op schoolkamp met de schoolklaskinderen, Wilfred en Samuel blijven thuis, maar Willemien gaat samen met een groepje collega’s met 14 kids op pad, dit keer op weg naar Etosha waar ze wilde dieren hopen te spotten. Een hele belevenis voor de kids, maar ook een heel georganiseer.
• 9 oktober komen JanJaap en Joanneke (onze voormalige collega’s hier in Namibië) voor 3 weken het RKC weer bezoeken, super gezellig om ze hier weer even te hebben.
• Dan 24 oktober komt er weer een groep ondernemers die mee zullen kijken op het centrum.
• 27 oktober vindt de “halve Marathon “ van het RKC plaats en dit jaar wordt het grootser nog dan voorgaande jaren, we zijn benieuwd.
• 8 november zijn we hier alweer 3 jaar! Dit is echt al een hele tijd, maar we hebben het nog altijd goed naar ons zin.
• 30 november sluit de school en begint de vakantie, maar voor die tijd verschijnt er vast nog we weer een berichtje met een verslag van alle bovenstaande activiteiten.

We hopen dat bij jullie ook alles goed is! Tot mails/skypes/bels of ziens!
Groetjes Wilfred, Willemien en Samuël

• 13 September 2012 - 18:08

Annemarieke:

hoi hoi lieve wilfred en willemien en nu ook samuel natuurlijk,

wat mooi dat samuel het daar zo goed doet bij jullie, het is een mooi mannetje en inderdaad maakt wilfred net zoveel zo niet meer geluidjes dan samuel, maar het filmpje was erg leuk,

bij deze maar een extra berichtje van mij misschien een hint voor anderen om jullie ook eens te mailen, bellen of skypen,
    dus aan alle famileleden en vrienden, laat wat van jullie horen naar wil en wil toe, ze hebben het daar ook nodig en vinden het fijn om ook bij nederland betrokken te zijn!!!
    het kost slecht een klein beetje van jullie tijd !

veel liefs en tot gauw , we bellen annemarieke

• 14 September 2012 - 20:10

El:

Jaaaa, wat was het filmpje leuk!
    Spreek jullie zondag :-) (en dan kan ik mijn verdriet delen over hoe ik vorig jaar nog over de Skou liep, maar dit jaar - voor de 5e x op rij - de Schapenmarkt heb moeten missen).
    Liefs!