Het is al bijna zover............. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu Het is al bijna zover............. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Wilfred en Willemien Bosch - WaarBenJij.nu

Het is al bijna zover.............

Door: Wilfred

Blijf op de hoogte en volg Wilfred en Willemien

02 Oktober 2009 | Nederland, Zwolle

Nog maar 5 weken (37 dagen!) en dan is het zover. We vertrekken op zondag 8 november a.s.vanaf Düsseldorf om 14:50 uur richting München en vanaf daar vliegen we om 18:50 uur rechtstreeks naar Windhoek. Hier komen we dan om 05:40 uur ’s ochtends aan. Mooi op
tijd dus. We zullen vertrekken met 4 leden van het bestuur van de stichting die van plan zijn om twee weken te blijven, dit zijn Rene & Mirjam en Bert & Carla (zie www.renekidscentre.nl). En met Jan-Jaap en Joanneke Koster (zie foto). Zij zijn van plan om twee jaar in Rehoboth te blijven. Zondag 20 september zijn Daan & Anja met hun kinderen (Jarno, Macy en Damian) al vertrokken, zij blijven voor onbepaalde tijd (zie foto). We hebben zojuist een korte chat met ze gehad, de verbinding met Skype was goed en dat is fijn om te weten. Ze zijn verder goed aangekomen en hebben een goede eerste week gehad. Tot slot zijn Martijn en Susan (zie foto) al bijna een half jaar in Namibië, we zullen hun na een korte inwerkperiode gaan aflossen, want zij reizen op 18 november weer af naar Nederland.

Inmiddels zijn er al weer aardig wat zaken de revue gepasseerd:
Op 5 september was er de Tour de Baie Dankie (sponsorfietstocht) en een skeelerthon voor de kinderen. Deze dag was een succes en heeft een mooi bedrag opgeleverd.
Vrijdag 18 september is er een container verscheept met daarin oa de inrichting van de drie appartementjes (in 1 van de 3 komen wij) waar de dames (Willemien, Joanneke en Mirjam) veel moeite voor hebben gedaan bij de Ikea. Het is goedkoper om hier in Nederland je meubels etc. te kopen dan in Namibië, omdat daar alles geïmporteerd moet worden en je duurder uit bent. Ook zitten hier wat persoonlijke spullen in aangezien we maar 20 kg bagage per persoon mee mogen nemen. Wanneer je dan ook nog winter- en zomerkleding mee moet nemen dan zit je daar al snel aan. Verder is de container gevuld met persoonlijke spullen van Daan en Anja en de kids. Wij hopen dat de container voor onze aankomst is aangekomen, zodat we kunnen beginnen met de inrichting van ‘ons’ huisje.
Inmiddels hebben wij onze visum fysiek binnen (jaja) en we mogen dus legaal het land in. Deze visum is eerst 3 maanden geldig en daarna dienen wij het te verlengen bij een bureau in Windhoek de hoofdstad. Dit ligt zo’n 80km van Rehoboth af en bevindt zich in het midden van het land. Even voor de duidelijkheid; Nederland past zo’n 20x in Namibië en verder heeft Namibië maar 2,2 mln inwoners. Qua afstanden zal het nog wel wennen worden.

Op zondag 11 oktober mogen wij ons met z’n vieren (Jan-Jaap & Joanneke en wij) voorstellen aan de gemeente (kerk) en vertellen aan de hand van een powerpoint presentatie wat wij gaan doen in Namibië. Vervolgens zullen wij in de dienst van zondag 25 oktober worden uitgezegend. Bij beide diensten willen wij jullie van harte uitnodigen, de diensten beginnen beide om 14:00 uur en het adres is MFC Aperloo, Stadsweg 27 in ’t Harde.

Verder zijn wij op zoek naar mensen die ons en/of het project willen sponsoren. Wanneer wij in Namibië zijn zullen wij leven van ons spaargeld en giften. We kunnen beide onze baan niet behouden, omdat we een te lange periode weg zijn. Maar ook heb project heeft voldoende steun nodig om de bouw te bekostigen maar zeker ook om het straks draaiende te houden voor de kinderen.
Wilt u ons of het project steunen dan kunt u geld overmaken op onderstaand rekeningnummer:
bankrekeningnummer 12.47.02.341 t.n.v. St. René Kids Centre als u gericht geld voor ons over wil maken doe dit dan o.v.v. Wilfred en Willemien, wilt u een algemene gift over maken hoeft u er niets bij te vermelden. Uw gift is belastingaftrekbaar het Ambi nr. is 8186 75 1.

Voor onszelf geldt dat we er naar uitzien te vertrekken, beetje bij beetje zijn we langzaamaan al aan het afscheid nemen.Dit uit zich in meer genieten van de momenten nu we hier nog in Nederland zijn. Maar voor dat we vertrekken hebben we nog aardig wat dingen te regelen en genieten we van alle mensen om ons heen.

Als laatst hieronder de website van de stichting hier staan de laatste foto's van de bouw op en kun je zien dat het dak al op onze appartementjes zit, ons skype-adres (leuk voor als we daar zitten) en een site waar een krantenartikel over ons opstaat (voor de echte fans).
Site: www.renekidscentre.nl
Skype: wilfred.willemien.van.den.bosch
Artikel: http://veluweland.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Willemien-en-Wilfred-voor-een-jaar.425012.news

Liefs Wilfred en Willemien

• 02 Oktober 2009 - 19:08

Emmy :

Ja het gaat nu heeeeeeel dichtbij komen!!!!
    Succes en veel zegen met de laatste voorbereidingen! Klinkt wel heel leuk ikea spulletjes in Africa :)
    Ook alvast mooie diensten toegewenst. Het is super bemoedigend te ervaren hoe je omringd wordt. ik ga jullie net mislopen.....(kom eind nov naar NLvoor 2 weken)..Nou ja wie weet een jaar later :)
    Groetjes en liefs!!!

• 03 Oktober 2009 - 07:25

Elleke:

Aaaah!!! Nog maar 5 weken!
    Geniet idd nog maar van alles wat je in Nederland hebt!

• 03 Oktober 2009 - 07:50

Dick Hoogland:

Hey Wilfred,

Heel veel succes, geluk en voorspoed samen toegewenst in Afrika.
    Mooi om te zien dat jullie woorden omzetten in daden.

Groeten,

"Je oude buurjongen uit Oldebroek !"

• 03 Oktober 2009 - 09:06

Jaco En Hanneke:

Hey Wilfred en Willemien,

Het vertrek komt nu wel heel dichtbij.. Mooi en goed krantenartikel.. Succes en geniet ervan... Wilfred (financieel man van de stichting/ het project) vergeet het volgende niet:
    Missie --> Visie --> Strategische doelstellingen --> Actie (SMART), als je dit constant volgt dan is de stichting/ het project geheel in CONTROL...

Groeten,

Jaco en Hanneke de Leeuw

• 03 Oktober 2009 - 15:41

Suzanne Jansen:

Wat een mooi stukje in de krant! Super wat jullie gaan doen!
    Geniet van de laatste weekjes in Nederland!
    liefs

• 03 Oktober 2009 - 18:15

Taxman:

Zo Wilfred, "zie tekst: Uw gift is belastingaftrekbaar het Ambi nr. is 8186 75 1"
    ik ruik hier toch geen belastingfraude? Tijdens de opleiding twee jaar lang kritiek op, en lachen om de Belastingdienst.. en nu het voordeel hiervan genieten... jammer, jammer.. Maar goed, taxman ziet het door de vingers vanwege het goede doel..

• 05 Oktober 2009 - 07:37

Wichert Vd Bosch:

Hoi neef,
    We hebben niet zo heel veel contact, toch volgen wij hier jullie plannen en status. Heel veel succes en Gods zegen gewenst voor jullie werk.
    Hartelijke groet,
    Wichert van den Bosch
    (p.s. kaalheid is in onze familie een merkteken, zo te zien heb jij daar (nog) geen last van.....houden zo:-)

• 05 Oktober 2009 - 10:04

Frank:

Ha wilfred en Willemien,
    Mooi dit initiatief te kunnen volgen via internet. We zullen jullie volgen. Een hele goede en gezegende voorbereiding samen.

• 05 Oktober 2009 - 15:33

Fam. H.van Oene.:

Lieve Willemien(fam)en Wilfred,
    Als ouders van Eduard en Ellen van Oene(werken in Kameroen,( Wycliffe Bijbelvertaalwerk)willen wij jullie heel veel sterkte,gezondheid en veiligheid toewensen. Bovenal God,s Zegen ook voor allen die zich inzetten voor dit mooie werk.Net terug 26 sept.uit Kameroen weten wij hoe het (kan) zijn in Afrika.2006 zijn wij er ook geweest, en bij ervaring hebben we opnieuw gezien wat het betekend voor onze kinderen en kleinkinderen ver weg, dat fam. en vrienden jullie (ECHT) ondersteunen met gebed en post.Pas goed op jullie zelf en bedenk dat je in Afrika bent,en NIET in Nederland.

Wij leven mee met jullie op de site. Het ga jullie goed.

• 11 Oktober 2009 - 18:18

Rudy:

Hey Willies,

De deuren van de appartementen nemen jullie zeker van het werk mee. Of krijg je dat niet als afscheidskado?
    Succes met de voorbereiding en een goede reis. Maak er wat van!

Groet,
    Een FC-er

• 12 Oktober 2009 - 09:56

Jan Drost:

Hee Fam v/d Bosch,

Via deze weg nog veel succes gewenst! Ik blijf jullie volgen!

Veel Geluk!!

Jan

• 29 Oktober 2009 - 19:59

Nancy:

Hoi Wilfred en Willemien,

Vandaag het afscheid van Wilfred bij "de Steffex"
    Vreemd hoor!! Moet er wel aan wennen.
    Ik hoop dat het hollandse cadeautje in de smaak is gevallen, en dat hiervoor nog een plekje vrij is in de koffer.
    Samen heel veel succes.

Groetjes van Nancy

• 30 Oktober 2009 - 17:41

Verena Van Zeist:

veel plezier

• 31 Oktober 2009 - 13:26

Alexandra (Lexie):

Hai Wilfred en Willemien,

Toch ook hier nog even een groet neerzetten. Heel veel succes, geluk en liefde daar in het verre Namibië. Verweg, maar toch zo "dichtbij" door internet. We gaan jullie volgen. Dikke knuffels

• 04 November 2009 - 16:42

Fatih :

hep je nog vrienden ik wel en ik missje ik zie je wel hepje een pc groeten fatih

• 22 December 2009 - 11:55

Verena: